איזון משקל באמצעות רפואה משלימה: גישה בטוחה ויעילה!

השמנת יתר הפכה לדאגה בריאותית עולמית, עם עלייה בשיעורים המשפיעים על אנשים ברחבי העולם, כולל בישראל. בהקשר של אורח חיים מערבי, השמנת יתר הגיעה לממדים של מגיפה של ממש, מה שהוביל ועודנו לסיבוכים בריאותיים שונים.

ב- 2018 פורסמו נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה[1]: כמחצית מהאוכלוסיה בישראל במצב של עודף משקל או השמנה. וככל הנראה המצב לא השתפר עד היום, להיפך.

"מיום ראשון דיאטה"

בעוד שגישות מסורתיות כמו דיאטות מומלצות לרוב, הן יכולות להיות מאתגרות למדי והצלחתן מוגבלת לטווח הארוך. ובעולם המהיר המודרני שלנו, דיאטות ארוכות טווח לא תמיד מספיקות. תרבות ה"אינסטנט" מובילה אנשים גם לטיפוליים פולשניים יותר.

טיפול קונבנציונלי בהשמנת יתר

בתחום הרפואה הקונבנציונלית, טיפולים בהשמנת יתר כמו זריקות, ניתוחים ומעקפי קיבה צברו פופולריות רבה בשנים האחרונות. גישות אלו יכולות לספק ירידה מהירה במשקל במקרים מסוימים. עם זאת, טיפולים אלה מגיעים לרוב עם השלכות פיננסיות וסיבוכים פוטנציאליים, כולל סיכונים לאחר ניתוח, חסרים תזונתיים והתאמות באורח החיים.

בנוסף, ההתמקדות היא לרוב רק בירידה במשקל, תוך התעלמות מהטבע ההוליסטי והשלם של הבריאות הרואה את האדם כמכלול ושואף לפתור את הבעיה מהשורש.

ההבטחה של רפואה משלימה לניהול משקל

הרפואה המשלימה כשמה כן היא, מציעה גישה משלימה לניהול המשקל, תוך התייחסות לגורמים הבסיסיים התורמים לעלייה במשקל ובאמצעות קידום אורח חיים בריא שנותן מענה בין היתר גם למשקל העודף.

סדרת טיפולים משלימים הראו הבטחה גדולה בסיוע לאנשים להגיע למשקל בריא ולאיזון.

הנה כמה טיפולים מומלצים במיוחד:

דיקור סיני: טכניקה עתיקת יומין

דיקור, מנהג סיני עתיק, כולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. מחקרים העלו כי דיקור סיני עשוי לעזור לווסת את התיאבון, להפחית את התשוקה למאכלים מתוקים ולאכילה לא מבוקרת , לשפר את העיכול ולשפר את חילוף החומרים בגוף. מחקרים הראו תוצאות חיוביות במונחים של ירידה במשקל ושיפורים במדד מסת הגוף (BMI) בשילוב עם שינויים בתזונה ופעילות גופנית.

ב- 2018[2] פורסם מחקר מעניין מאוד שכותרתו: "דיקור על השמנת יתר: הוכחות קליניות ומנגנונים נוירואנדוקריניים אפשריים" ומטרתו הייתה לחקור את יעילות הדיקור בשליטה בהשמנה ולחקור את המנגנונים הבסיסיים. החוקרים ערכו מטה-אנליזה, הכוללת 21 מחקרים עם 1389 משתתפים, והשוו דיקור סיני עם קבוצות ביקורת שונות.

התוצאות הראו שבהשוואה לדיקור מדומה, דיקור סיני הוביל לירידה משמעותית ב-BMI, במשקל, במסת השומן בגוף ובכולסטרול הכולל. בהשוואה לקבוצה ללא טיפול, הדיקור הביא גם להפחתה משמעותית ב-BMI, יחס מותניים לירכיים, כולסטרול כולל וטריגליצרידים. בנוסף, בהשוואה לקבוצת הדיאטה והפעילות הגופנית, הדיקור הוביל להפחתה משמעותית ב-BMI ובמשקל. תופעות לוואי דווחו ב-5 מחקרים.

על סמך ממצאים אלו, המחקר הגיע למסקנה שדיקור סיני הוא טיפול יעיל להשמנה. יתר על כן, החוקרים הסיקו כי ויסות המסלולים הנוירואנדוקריניים עשוי למלא תפקיד בהשפעות הטיפוליות של דיקור סיני על השמנת יתר.

המחקר למעשה מספק ראיות קליניות התומכות בשימוש בדיקור סיני כגישה משלימה לטיפול בהשמנת יתר.

שימוש בצמחים: כוחו המופלא של הטבע

רפואת הצמחים משתמשת בתכונות הטיפוליות של צמחים כדי לתמוך בניהול משקל ובצדק רב. צמחי מרפא מסוימים, כגון Garcinia cambogia, תמצית תה ירוק ו- Gymnema sylvestre, נחקרו על היתרונות הפוטנציאליים שלהם בהפחתת התיאבון, הגברת חילוף החומרים ותמיכה בירידה בריאה במשקל. תרופות צמחיות אלו תורמות רבות לניהול משקל תקין ומאוזן.

אחד המרכיבים הפעילים העיקריים בצמח ה- Gymnema sylvestre הוא חומצה ג'ימנמית, המסייעת בדיכוי מתיקות. מה שאומר שכשצורכים אותה לפני מזון או משקה ממותקים, היא חוסמת את קולטני הסוכר בבלוטות הטעם. וכך על פי מחקרים לתמציות Gymnema sylvestre היכולת להפוך מזון מתוק לפחות מושך[3].

מדיטציה להפגת מתחים

מתח, אכילה רגשית ומנגנוני התמודדות לא בריאים יכולים להשפיע באופן משמעותי על ניהול המשקל. טיפולי גוף-נפש כמו מדיטציית מיינדפולנס יכולות לעזור לאנשים לפתח קשרים בריאים יותר עם אוכל, לנהל מתחים ולטפח מודעות עצמית, מה שמוביל להרגלי אכילה מאוזנים ומודעים יותר.

רפלקסולוגיה  – איזון משקל באמצעות גירוי הוליסטי של לחץ כף הרגל

בנוסף למגוון של טיפולי רפואה משלימה היעילים לניהול משקל, רפלקסולוגיה היא טיפול מבטיח. רפלקסולוגיה כוללת הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בכפות הרגליים, הידיים או האוזניים, אשר מאמינים כי הן מתאימות לאיברים ומערכות שונות בגוף. על ידי גירוי נקודות רפלקס אלו, הרפלקסולוגיה שואפת להחזיר את האיזון לגוף.

ב- [4]2022 פורסם מחקר אשר השווה את ההשפעה של רפלקסולוגיה של כף הרגל ודיאטה מחקה צום על איכות החיים ואיכות השינה אצל אנשים עם תסמונת היפוונטילציה של השמנת יתר (מצב רפואי המתרחש אצל אנשים הסובלים מהשמנת יתר וחווים קשיי נשימה במהלך השינה).

המחקר מצא כי גם הרפלקסולוגיה וגם הדיאטה המחקה צום שיפרו משמעותית את איכות החיים ואיכות השינה של המשתתפים. איכות שינה משופרת, כפי שנצפתה במחקר, כידוע יכולה לתרום משמעותית גם לניהול המשקל שכן שינה נכונה חיונית לוויסות התיאבון וחילוף החומרים.

אמצו בחום את הרפואה המשלימה למשקל מאוזן

במרדף אחר ניהול משקל מאוזן, הרפואה המשלימה, כפי שראינו, מציעה אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לטיפולים קונבנציונליים. באמצעות דיקור סיני, רפלקסולוגיה, רפואת צמחים וטיפולים בגוף-נפש, אתם יכולים לטפל בגורמים השורשיים לעלייה במשקל ולהשיג תוצאות לטווח ארוך.

בדרך המשי, בית לרפואה משלימה, אנו מעודדים אנשים לחקור את הגישות המשלימות הללו בהדרכתם של מטפלים מנוסים ורגישים לכל הצרכים שלכם. על ידי שילוב של תוכניות טיפול מותאמות אישית, שינויים באורח החיים וטכניקות מבוססות ראיות, תוכלו להגיע לאיזון, לשפר את בריאותכם ולצאת למסע מבטיח לקראת ניהול ואיזון המשקל.

דרך המשי היא מרפאה קהילתית לרפואה משלימה שהוקמה בשנת 2010 מתוך אג'נדה להנגיש את הרפואה המשלימה לכל אחד ואחת. לכן, המחירים בה נוחים לכל כיס בייחוד ברכישת סדרת טיפולים בה משלמים מראש על מספר פגישות.
צוות המטפלים במרפאה שותף לחזון מכל הלב.
ניתן לשוחח או להיפגש עם נטע, מבעלי המרפאה, לייעוץ והתאמת הטיפול המדוייק עבורכם.
פגישת ייעוץ הינה ללא עלות!

מזמינים אתכם ליצור קשר לייעוץ ותיאום טיפולים כאן

 

[1] https://publichealth.doctorsonly.co.il/2018/09/148469/

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6022277/

[3] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18193099/

[4] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36173670/

d

Welcome to Reina

Step into a true oasis of digital beauty we devised for your new beauty center, resort or spa website.

Monday 8:00-21:00
Tuesday 8:00-21:00
Wednesday 8:00-21:00
Thursday 8:00-21:00
Friday 8:00-14:00
Saturday Closed
Sunday 15:30-21:00
דילוג לתוכן